Spenat soppa!

Jag har lagat en spenat sopp två gånger hittills och hergud vad gott det är.  Dessutom är det väldigt nyttigt. Här kommer mitt recept för denna underbara spenat soppa. 

Recept för 2 portioner:
1/2 lök
250g fryst hackad spenat
1 grönsaks buljong 
5 dl mjölk
0,5 dl grädde
Muskot nöt
Salt och peppar
Tillbehör:
2 ägg
Bacon
 
Så här gör du:
1. Fräs löken i smör i en kastrull och häll i spenaten. Låt stå till spenaten har tinat. 
2. Häll i mjölk, grädde och grönsaks buljong. Koppa upp under omrörning. 
3. Smaksätt med muskotnöt, salt och peppar. 
4. Stek bacon och koka ägg och servera tillsammans med soppan. 
 
Detta är mitt recept och självklart kan man ändra, ta bort eller lägga till ingridienser. Jag använde mig av bacon fösta gången men inte andra gången jag lagade detta så du bestämmer.