Tankar om skolan!

Tyckte den här bilden var lite skoj!
 
Det är helt sjukt att jag går ut nian om ungefär en vecka, jag kan inte riktigt fatta att jag går ut grundskolan. Jag har gått i grundskolan i tio år och nu är det slut. Nu får jag bestämma helt själv om jag vill plugga vidare eller inte.
Jag har såklart bestämt mig för att gå på gymnasiet, även om jag inte är så taggad på det så känns det som ett måste. Det känns som man måste gå i gymnasiet om man vill få ett jobb, att man annars inte kommer lyckas. Så min motivation till att börja gymnasiet är att jag vet att jag kommer vara så stolt över mig själv när jag tar studenten. Den lyckan kommer vara så stor så att alla dessa jobbiga prov, inlämningar, osv kommer vara så värt det.
Det kanske känns helt sjukt att jag redan börjar tänka på studenten men jag vet att dessa år kommer gå fort.
Jag kan bara se tillbaka på när jag började på Kvarnbergsskolan och hur fort dessa år på högstadiet har gått. 
Så nu alla nior där ute, gör vi vår gymnasietid till den bästa. 
#1 - - Anonym:

Vilken linje o skola??

Svar: Jag har valt Ekonomi med inriktning Marknadsföring & reklam på Thoren Business School som förstahandsval.
Felícia Lindqvist